22.2.09

Respiració De Les Aus



Les aus i els ocells respiren d'una manera diferent dels mamífers, els seus pulmons son rígids i és valen d'uns sacs inflables per fer circular l'aire en els pulmons. Els sacs inflables els tenen repartits per tot el cos i fins també per dintre dels ossos els quals son buits sense mèdul·la, i al calentar-se l'aire dintre d'aquests sacs inflables també serveix per donar més sustentació al vol com si fos l'aire calent d'un globus aerostàtic. Els pulmons de les aus no son culs de sac com els nostres sinò que l'aire circula sempre en una sola direcció, diferent dels pulmons humans que xuclem i expulsem l'aire pel mateix conducte. Tota una ingenieria que és molt difícil de creure que sigui evolutiva. En la imatge, els pulmons rígids son representats per la figura en forma de "radiador" de 4 conductes, i l'aire circula d'uns sacs als altres passant pels pulmons.
Un powerpoint molt interessant porta el sistema respirador dels animals i cap al final hi ha el tema de respiració de les aus. http://www.upch.edu.pe/facien/dcbf/anatofisgen/ppt/Clase%20Respiratorio-Final.ppt

6 comentaris:

Ángel M. Felicísimo ha dit...

Hay más ejemplos de ingeniería a tener en cuenta. Por ejemplo, algunas especies de gusanos parásitos (filarias) tienen preferencia por ubicarse en los ojos de seres vivos. La colonización de los ojos por estos gusanos tiene efectos devastadores. La gracia que tuvo el Diseñador al pensar y crear estos parásitos está por explicar, especialmente porque los niños suelen ser sus hospedadores favoritos.

Silveri Garrell ha dit...

Bueno, Angel, tu planteas el misterio del mal en el mundo, y le das la culpa a Dios, no es justo. En otro artículo hablo de los mosquitos y el porquè pican a los humanos http://silverigarrell2.blogspot.com/search?q=mosquits La respuesta sobre estos animales que nos molestan como tambien los virus y microbios ya la han trabajado en las paginas de Respuestas En Genesis.

Silveri Garrell ha dit...

Es el ecosistema original primitivo que se rompió por la transgresión de Adan y Eva, no hay más explicación que esta.

Ángel M. Felicísimo ha dit...

Si ya lo sé, Silveri, conozco esos argumentos pero me permitirás que te pida alguna prueba de tu afirmación de que los mosquitos eran vegetarianos.
Y sí, si Dios existe, la existencia de las filarias es permitida por él. Lo siento pero es absolutamente responsable de esa auténtica salvajada por acción o por omisión de auxilio. No vale con quedarse al margen mirando como un gusano se come los ojos de un niño.

Ángel M. Felicísimo ha dit...

>no hay más explicación que esta.
Sí la hay pero no te gusta.

skizo ha dit...

"no hay más explicación que esta."

Vaja, aixo que d'aixo en dius "Ciencia creacionista"?

Pseudociencia mes aviat...